Co mají Harry Potter, DJ Ötzi a Mercateo společného? V roce 2000 začala jejich úspěšná cesta. Již 20 let přináší Mercateo revoluci v oblasti nákupu v B2B – čas ohlédnout se za dobou Mercateo obchodu v zebřím hábitu, zvonových džín a – řekněme - v prakticky zařízených kancelářích.
V roce 1999 se pět zaměstnanců McKinsey rozhodlo přebudovat nepřehledný zásobovací trh pro podnikatelské subjekty v Německu. S digitálním trhem chtějí přivést revoluci na trhu a především zefektivnit nákup pro společnosti. V roce 2000 se konečně spouští online platforma, která to má umožnit: www.mercateo.com. O 20 let později Mercateo zaměstnává téměř 600 lidí po celé Evropě a je aktivní ve 14 zemích. Jeden ze zakladatelů je tam od začátku: Dr. Sebastian Wieser je ve společnosti již od prvotní skvělé myšlenky důležitým pilířem. Tento zakladatel Mercateo spolu se svými kolegy z vedení společnosti udržuje 20 let jedinečného ducha Mercateo: neustálý důraz na optimalizaci procesů a digitální propojení společností. Téměř stejně důležité: pocit NÁS ve společnosti Mercateo, vzájemný respekt, humor, zvědavost a otevřené uši.
ERP systém byl vynalezen v Německu, takže je to určitě to správné místo pro růst B2B platforem! Od roku 2000 jsme způsobili revoluci v digitalizovaném B2B nákup, a to z Mnichova, Lipska a Köthenu. A od roku 2017 vytváříme skutečnou přidanou hodnotu pro dodavatele a kupující a partnery prostřednictvím sítě B2B Unite. Jsme přesvědčeni, že spolupráce zvyšuje ekonomický výkon, a proto jsme usnadnili správu rozmanitosti při nákupu v B2B.
Od 4. ledna 2019 zastupuje společnost Mercateo ve Švýcarsku její národní pobočka Mercateo Schweiz GmbH. Někteří naši švýcarští zákazníci měli přímý přístup k zásobovací B2B platformě již v roce 2016. Náš specializovaný tým nyní dobývá švýcarský trh z nádherného města Herrliberg v kantonu Curych. Nyní máme na webu www.mercateo.ch v nabídce více než čtyři miliony produktů a toto číslo neustále stoupá.
23. prosince 2011 byla spuštěna polská zásobovací platforma společnosti Mercateo. Jaký skvělý vánoční dárek! Country manager byl nadšený, že mohl přinést tuto renomovanou společnost do Krakova, historicky uznávaného obchodního centra. Mercateo Poland brzy získalo věrné klienty a začalo expandovat. Náš malý, ale vysoce motivovaný tým se vyznačuje atmosférou vzájemného respektu a podpory. Všichni rádi pracujeme v mezinárodním prostředí a těšíme se na další expanzi.
Jaká slova nejlépe vystihují tým stojící za Mercateo España? Iniciativa, rozmanitost a spousta pozitivní energie! Mercateo vstoupilo na španělský trh v roce 2017. Od té doby se španělská pobočka rok co rok rozrůstala a zpětná vazba z trhu byla více než pozitivní. Byli jsme pozváni na mnoho akcí jako lídři v oblasti inovací v tomto odvětví a rozrostli jsme komunitu uživatelů a followerů Mercateo, se kterými pravidelně spolupracujeme na několika iniciativách v normálním a digitálním světě.
Mercateo France byla jednou z prvních zemí, která vedle Nizozemska a Rakouska otevřela svou pobočku, Když byla společnost Mercateo France v roce 2012 v Paříži otevřena, byl tam pouze jeden country manažer, jehož hlavním úkolem bylo vytvářet povědomí o společnosti Mercateo a každodenní řízení společnosti. O několik let později jsme opravdu hrdí na to, že můžeme říci, že naši vedoucí pracovníci jsou stále zde, a že jsme se rozšířili do skvělého týmu plného inovativních nápadů.
Mercateo Nederland BV pokrývá trh Beneluxu ze svých prostor v Maastrichtu. Jeho historie sahá do roku 2012, kdy byla založena nizozemská kancelář. Dnes je naším cílem pokračovat v rozšiřování našich partnerství, zvyšování udržitelnosti a usilování o mezinárodní kooperace. Osm let úspěchu v podnikání vidíme jako výsledek vynikající spolupráce mezi dodavatelským managementem, obchdoními zástupci, marketingem a zákaznickými službami - a v neposlední řadě loajálním vztahem zákazník-dodavatel. Těšíme se na setkání!
Mercateo Nederland BV pokrývá trh Beneluxu ze svých prostor v Maastrichtu. Jeho historie sahá do roku 2012, kdy byla založena nizozemská kancelář. Dnes je naším cílem pokračovat v rozšiřování našich partnerství, zvyšování udržitelnosti a usilování o mezinárodní kooperace. Osm let úspěchu v podnikání vidíme jako výsledek vynikající spolupráce mezi dodavatelským managementem, obchdoními zástupci, marketingem a zákaznickými službami - a v neposlední řadě loajálním vztahem zákazník-dodavatel. Těšíme se na setkání!
Historie společnosti Mercateo v Itálii začíná v roce 2011, kdy byla pro italský trh spuštěna platforma www.mercateo.it. V následujících letech připravila neustálá partnerská práce půdu pro solidní zákaznickou a dodavatelskou základnu, což vedlo k otevření místní pobočky v Bologni v roce 2018. V Itálii aktivně pracujeme na rozvoji povědomí o značce účastí na důležitých událostech nákupu, setkáními se společnostmi a propagací obrovských inovací zavedených společností Mercateo v oblasti nákupu B2B. Na podporu našeho country manažera existuje tým motivovaných mladých odborníků, kteří pokračují ve Mercateo snu v Itálii se spoustou vášně a nových nápadů!
Mercateo Austria je nyní již 11 letým úspěchem. Všechno to začalo naší online přítomností v roce 2009. Rychle rostoucí poptávka vedla k založení národní pobočky v roce 2012, tehdy jako one-man-show. Od té doby neustále roste obrat, stejně jako počet zaměstnanců: nyní nás je sedm. Náš svět se může neustále měnit, ale naše motivace a odhodlání způsobit revoluci světa nepřímého nákupu zůstávají stejné.
Jako nejmladší tým rodiny Mercateo, založený v roce 2018, udržujeme hodnoty EU naživu i po brexitu. Naše základy položila Caroline Klehr, která pracovala z Německa, aby položila základy našeho úspěchu. Naše strategické zaměření bylo na průmyslovou výrobu a rozvoj pozice lídra v oblasti. Představili jsme havajské „dny volání“ a získali jsme univerzitní ocenění za rozvoj našeho programu podpory studentů. Přilákání a udržení talentu je pro nás klíčové.
Jako nejmladší tým rodiny Mercateo, založený v roce 2018, udržujeme hodnoty EU naživu i po brexitu. Naše základy položila Caroline Klehr, která pracovala z Německa, aby položila základy našeho úspěchu. Naše strategické zaměření bylo na průmyslovou výrobu a rozvoj pozice lídra v oblasti. Představili jsme havajské „dny volání“ a získali jsme univerzitní ocenění za rozvoj našeho programu podpory studentů. Přilákání a udržení talentu je pro nás klíčové.
Tři země a jeden country manager. Rok 2011 byl pro Andreje vzrušující - v prvních měsících byla spuštěna zásobovací platforma na Slovensku a v České republice, Maďarsko následovalo o rok později. Byla to velká výzva, protože byl sám zodpovědný za rozvoj a úspěch všech tří zemí. Po spuštění tří platforem a založení pobočky se věci rychle rozběhli a tým se rozrostl. Od roku 2014 se kancelář přesunula do města Šamorín, která svou polohou je ideální na cesty při získávání a péče zákazníky.
Tři země a jeden country manager. Rok 2011 byl pro Andreje vzrušující - v prvních měsících byla spuštěna zásobovací platforma na Slovensku a v České republice, Maďarsko následovalo o rok později. Byla to velká výzva, protože byl sám zodpovědný za rozvoj a úspěch všech tří zemí. Po spuštění tří platforem a založení pobočky se věci rychle rozběhli a tým se rozrostl. Od roku 2014 se kancelář přesunula do města Šamorín, která svou polohou je ideální na cesty při získávání a péče zákazníky.
Tři země a jeden country manager. Rok 2011 byl pro Andreje vzrušující - v prvních měsících byla spuštěna zásobovací platforma na Slovensku a v České republice, Maďarsko následovalo o rok později. Byla to velká výzva, protože byl sám zodpovědný za rozvoj a úspěch všech tří zemí. Po spuštění tří platforem a založení pobočky se věci rychle rozběhli a tým se rozrostl. Od roku 2014 se kancelář přesunula do města Šamorín, která svou polohou je ideální na cesty při získávání a péče zákazníky.
Mercateo meets our needs with a very diversified catalogue, and also by reducing the number of suppliers in the single creditor model. Bombardier plans to make more use of Mercateo and implement it in other services.
Our collaboration with Mercateo is always very positive. They always analyse each problem thoroughly and then pinpoint the solution. That’s exactly what I expect from experts like Mercateo.
We have a close, long-standing professional relationship with Mercateo. Thanks to our highly transparent business cooperation, both parties are encouraged to increase their customer portfolio and make shared work processes more efficient.
Mathijs van der Meer, Inside Account Manager, E-Procurement, Conrad Electronic Benelux BV
Mercateo is a digital shop window offering a wide range of ‘C’ items and saving time and resources in a procurement world that’s increasingly moving towards digitisation.
Hager Group, Emilio Pizzioli, Country Sourcing Manager Italy
Our company has benefited from Mercateo for many years now. The platform is easy to use and straightforward, and has a huge range. It’s easy to find everything we need.
Agility Magyarország Kft, Krisztián Bielik, IT Manager CEES
Since implementation, we’ve saved time and money with every order.
Melecs EWS GmbH: Andreas Pinzker, Vice-President of Strategic Procurement
The Mercateo interface is so intuitive that basically any employee can use it to place orders.
BSH Hausgeräte GmbH Österreich: Jérôme Jarry, Head of Accounting/Credit Management/Purchase
We’ve worked with Mercateo from the outset to implement this aspect of our business and have grown together as a result – in terms of our tasks and internationally.
André Lückert, Head of Relationship & Master Data Management at innogy
I don’t think we had a particular edge, just the right partner. Mercateo has plenty of experience and the system runs smoothly, especially compared to other processes.
Mareike Wüste, Senior Procurement Project Leader of the Scout24 Group
Mercateo is a professional trading partner. We’ve had a good, trusting business relationship with them throughout our product portfolio for many years.
Hans-Peter Ripper, Head of Marketing SDA, Microsoft Deutschland GmbH
Being a global corporation, we set great store by honesty, professionalism, reliability, and the continuity of our partners. In Mercateo, we’ve found a platform that combines all these qualities.
JJörg Brünig, Senior Director Channel Germany, Fujitsu Technology Solutions GmbH
V roce 2004 byla Heike Kleine první manažerkou dodavatelů u Mercateo ve městě Köthen. „Když nás v roce 2006 společnost RWE oslovila ohledně spolupráce na veletrhu zákazníků eProcure, tak jsme v rámci společného projektu přemýšleli co klíčoví zákazníci potřebují, nakupují a jakou přidanou hodnotu obě strany mohou získat“, vzpomíná Heike Kleine. Obchodní oddělení jako dnes tehdy ještě neexistovalo. 2007 jsme začli s naším prvním klíčovým klientem RWE a panem Karlem Czechem, který nákupní procesy v koncernu vedl. Karl Czech byl spoluprací nadšen a brzy si začal s Heike tykat, což bylo pro šéfa nákupu novinkou. Díky tomuto dlouhodobému partnerství s RWE si začali Mercateo všímat i další velké firmy. „Za nápaditou, interaktivní práci a strukturu našich prvních produktů, jako je punch-out, správa viditelnosti produktů a exkluzivní katalogy, vděčíme kreativní implementaci nápadů a intenzivnímu srovnání požadavků zákazníků, toho co je proveditelné a poučení se z chyb“, říka Heike. Tímto krokem se postavil základní kamen dnešního obchodního oddělení. Heike dnes stojí v čele mezinárodního týmu klíčových zákazníků (Global Key-Account-Management).
Heike Kleine a Dr. Bernd Schönwälder, člen představenstva Mercateo, v rozhovoru s Karlem Czechem. S tehdejším vedoucím nákupu v RWE začal v Mercateo v roce 2007 management klíčových zákazníků.
Ještě před tím než začal Benjamin Storm v roce 2015 v Mercateo pracovat, důvěřoval už Mercateo. Jako strategický nákupčí implementoval ve své tehdejší firmě, Lehmann&Voss, Mercateo jako řešení nákupu. „Využávali jsme celou šířku produktů: exkluzivní katalogy s vystavením faktur a dobropisem“, říká Benjamin, „během krátké doby jsme dosáhli velkého obratu“. Marco West z obchodního oddělení pro středně velké podniky měl tehdy Benjamina a jeho firmu na starosti: „Máme tu člověka, který Mercateo opravdu pochopil. Dokáže Mercateo také suprově vysvětlit, toho můžeme postavit před kameru!“ Po třídílné sérii webinářů v lednu 2015 Benjamin zapůsobil nejen na publikum, ale také na představenstvo. „Takové lidi jako ty tady přesně potřebujeme! Chceme, aby si pro nás pracoval“, řekl tehdy člen představenstva Sebastian. Benjamin podal výpověď a začal pracovat u Mercateo jako vůbec první manažer partnerů. Krátce nato vyjednal spolupráci se společností SAP Ariba. Od července 2017 využívá společnost SAP Ariba oficiálně novou B2B síť Mercateo Unite jako infrastrukturu pro řešení Ariba Spot Buy v Evropě.
Při hledání zaměstnavatele, kde by mohl napsat svoji diplomovou práci, se Oliver Endert v roce 2004 přihlásil u Mercateo. Po přijímacím rozhovoru s Peterem Ledermannem, během kterého se bavili o fotbale a účetnictví, dostal Oliver práci. Jeho matka by byla raději kdyby nejdříve dopsal svoji diplomovou práci. Současně opustil společnost účetní, Mercateo Services byla nově založena a auditor PWC se cítil příliš velký pro malé Mercateo, které bylo v Köthenu spuštěno v roce 2004. Takže řekl Peter Oliverovi: „Zapomeň na diplomovou práci, teď budeme dělat roční účetní uzávěrky!“ – „To jsem ještě nikdy nedělal“, odvětil Oliver. „Já také ne!“, odpověděl Peter. Oliverova babička, zkušená účetní, podala Oliverovi pomocnou ruku. „S tímto know-how a odbornými knihami jsme si proklestili cestu a zvládli jsme tři roční finanční výkazy“, říká. Dnes je Oliver špičkovým odborníkem na evropské daňové právo a vede oddělení daní a auditu. Diplomovou práci napsal o rok později, než bylo plánováno, se zaměřením na téma Mercateo a dostal vynikající známku. Matka a babička byli šťastní. V rozhlasovém rozhovoru Oliver Endert uvádí, jak našel štěstí Mercateo v Köthenu, a to jak profesionálně, tak soukromě.
Stephanie Polley (první zleva) s mnoha dlouholetými Mercateo zaměstnanci. Více než 90 z 600 zaměstnanců jsou Mercateo věrní minimálně deset let.
„Stále si to pamatuji, jako by to bylo včera: v roce 2004 se můj otec cynicky zeptal, jestli jsem si jistá, že se chci ucházet o práci v nějaké internetové boudě, která existovala teprve šest měsíců,“ vzpomíná Stephanie Polley. V pracovním pohovoru jí člen představenstva Mercateo, Peter Ledermann, vysvětlil její novou práci. „Potřebujeme někoho, kdo se bude starat o kancelář, vnese do toho pořádek a bude kontaktní osobou pro hosty“, řekl. V říjnu 2004 to začlo. „Vybudovala jsem office-management, převzala jsem řízení uchazečů, stážistů, péči o zaměstnance i výplatní listinu“
Již na konci roku 2004 ji Peter Ledermann přidal další úkol. „Kancelář brzy praskne ve švech. Potřebujeme novou nemovitost v Köthenu.“ Steffi našla budovu na Museumsgasse 4 – 5, jen o jednu ulici dál. „Management byl naprosto nadšený.“ Dole byla bowlingová dráha, obě hořejší patra měla být předělána na novou kancelář Mercateo. Steffi měla stavbu na starosti. „Přišlo mi fantastické, že mi Peter takhle moc důvěřuje a tento úkol mi svěřil. Ale nemohla jsem kvůli tomu v noci spát. V mé hlavě se honilo tolik myšlenek“, říká Steffi. „Ten čas byl náročný, ale nesmírně vzrušující, poznala jsem spoustu lidí a stavební průmysl, a hele, řídila jsem svůj první stavební projekt a to mi bylo něco přes 20. A každý říjen se ptám svého otce, jestli je stále podezíravý.“
„Pozice manažerky dodavatelů byla pro mne v roce 2007 mojí první prací po studiu. Po čtyřech letech jsem se rozhodla přijmout novou pracovní výzvu, abych okusila práci i v jiných firmách a dále se rozvíjela. I když jsem se všude naučila nové věci, nikdy jsem nezažil srovnatelnou firemní kulturu. Ve společnosti Mercateo přicházíte do práce nejen jako zaměstnanec, ale také jako člověk - někdy je to i výzva. V zásadě jsou to však právě tito zaměstnanci, kteří dávají Mercateu tvář a kteří mi dávají pocit, že nejen dělají nějakou práci, ale že jsou součástí něčeho. Toto „něco“ znamená třeba bujarý letní fest i úspěšný projekt nebo týmovou akci. Myslím si, že toto „lidské“ bylo hlavním důvodem pro návrat do Mercateo. “
V dobrém i ve zlém: Steffi Wildgrube (vpravo) a její týmová kolegyně Claudia Hildebrandt na Cross De Luxe 2017